Sexton veckor

2010-01-27 @ 10:35:04
2010-01-27 @ 10:35:04

Nu är det bara 16 veckor kvar tills jag blir fru Bramby! Åh, allt är så spännande (planeringen och gästerna, för att leva i äktenskap vet jag ju redan hur det känns eftersom vi lever under äktenskapsliknande förhållanden...) och jag är jättelycklig så jag spricker - samtidigt som den naturliga nervositeten måste tränga sig mitt i allt och beblanda sig i dom andra känslorna så jag mår illa en liten stund också. Nervöst nervöst nervöst ...

Hoppas på ett möte snart så jag kanske slappnar av en aning? Vet ju inte om det skulle hjälpa men värt ett försök att hoppas. Nu är det till och med så att Fegge nämnde det att han började bli nervös och det kändes mer verkligt eftersom det var så nära nu, och mötet med prästen och förberedelserna med hans kläder och allt!

Jag har nog kommit på ett eget sätt att inte tänka så mycket på själva bröllopet och allt man tror ska gå fel som tex. att man ska snubbla på sina nya skor och hamna i dammen med klänningen och sminket och allt. Eller att man säger fel saker när prästen säger "kamila, säg efter mig" bara för att jag hör så jäkla dåligt! :S

Nej, jag låg och grubblade inatt på hur jag skulle fokusera på mig själv ett tag och kom fram till att jag skulle satsa på att komma i ordentlig form - psykiskt och fysiskt! Jag ska jobba, för då mår jag bäst socialt. Sen ska jag ta promenader 2-3 dagar i veckan på 30 minuter, och simma i simhallen 2-3 dagar i veckan så borde jag känna mig piggare och mer alert ju närmre bröllopet jag kommer.

 

Dessutom kan man behöva en rejäl omgång i kroppen efter en dyster och kall vinter. Ja, jag avskyr kylan och snö. Nej, jag kommer aldrig att förstå den säsongen!



Detta får bli mitt allra första officiella projekt :D Har aldrig haft något projekt, som alla andra har typ 9 gånger i veckan, att verkligen skriva om och satsa på! Ja vad kul! tralla la la lalla la la laaaa .....

onsdag promenad 30 minuter
torsdag jobbar 12:00 - 20:00
fredag promenad 30 minuter
lördag promenad 30 minuter
söndag ledig

måndag jobbar 11:00 - 14:30 & simma 45 minuter

tisdag simma 45 minuter


Ha en härlig vecka så uppdaterar jag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0