Viktiga döda kändisar!

2010-02-01 @ 09:49:37
2010-02-01 @ 09:49:37

Det finns kändisar som ingen kommer komma ihåg. Ändå kallas dom kändisar av nån anledning. Så har vi dom riktigt kända personerna som har en egen platta i Hollywood, sitt namn på en best-seller, återkommande i ett TV-program eller har en egen show och så bloggar man, uttrycker sig egoistiskt och väldigt provocerande eller agerar våldsamt. Media har ett stort intryck, verkligen. Jag tänkte göra en kortare lista på dom jag kan komma ihåg (såhär på stående fot) som jag aldrig kommer glömma, och just varför.

Adolf Hitler: skrev Mein Kampf, som jag inte har läst men kommer att göra. Jag tycker att han är en mycket viktig person att komma ihåg i vår historia. Det handlar om att komma ihåg Hitler och aldrig glömma det han gjorde, undervisa dom yngre i "andra världskrigets historia", för att förhindra att någonting sådant skulle kunna hända igen. Jag tror på: mer kunskap till alla ger bäst effekt för en chans till positiv förändring eller förhindra det negativa!

Michael Jackson:
jag menar, vem utav oss kommer INTE att berätta om denna fantastiska sångare, musiker, låtskrivare och dansare - KING OF POP-ikonen för våra barn och barnbarn och barnbarnsbarn? Hans musik kommer ingen människa ifrån och jag behöver inte säga mer.

Johnny Cash:
Han gjorde många bra låtar, levde ett hektiskt, hårt och krävande liv och överlevde ända tills han blev riktigt gammal. Lyssna på hans låtar så förstår man hur han har levt och vilken härlig kille det var!

Påven John Paul II:
Inget insatt i religion, men jag vet att han var polack, gammal som gatan och likaså hans värderingar och tycke om regler hit och lagar dit. Nja, knappast kul kille egentligen men alla vet nog iallafall vem det var.

Anna Nicole Smith:
Stackars flicka. Levde samma liv som Marilyn Monroe, fast MM var mycket snyggare. Ingen som riktigt älskade henne men hon hade ett stort hjärta och var mycket generös och snäll egentligen. Lite förvirrad kanske men vem skulle inte bli det i den stora frustrerande kändisvärlden? En sak lärde vi oss av henne - pengar ÄR inte allt. Han måste se bra ut också!

Patrick Swayze: Fantastisk insats i Dirty Dancing och Ghost såklart! Filmerna är lika gamla som jag nästan men jag fullkomligt älskar dom, och det är inte för hans töntiga replik "Nobody puts Baby in the corner" från DD eller Demi Moores frisyr i Ghost. Nej, han är gammal-söt och enastående dansare. Såg en dokumentär om hans liv för en vecka sen och hans liv har varit ett utav det tuffaste! Se den filmen säger jag bara.

Tänkte passa på att nämna några kändisars namn - Stage names and Real names:

Muhammad Ali - Cassius Marcellus Clay, Jr.
Woody Allen - Allen Konigsberg
Brigitte Bardot - Camille Javal
David Bowie - David Robert Jones
Mel Brooks - Mel Kaminsky
Richard Burton - Richard Jenkins
Cher - Cherilyn Sarkisian
Alice Cooper - Vincent Damon Furnier
Tom Cruise - Thomas Mapother IV
Danny DeVito - Daniel Michaeli
Greta Garbo - Greta Gustafsson
Whoopie Goldberg - Caryn Johnson
Buddy Holly - Charles Hardin Holley
Elton John -  Reginald Dwight
Jerry Lewis -  Joseph Levitch
Madonna - Madonna Louise Ciccone
George Michael - Georgios Panayiotou
Marilyn Monroe - Norma Jean Baker
Demi Moore - Demetria Guynes
Ringo Starr - Richard Starkey
Sting - Gordon Sumner
Donna Summer - La Donna Gaines
Tina Turner - Annie Mae Bullock
Twiggy - Leslie Hornby
Andy Warhol - Andrew Warhola
Stevie Wonder - Steveland Morris Hardaway







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0