Enkelhet på ett tvärplan

2010-02-19 @ 11:19:56
2010-02-19 @ 11:19:56

Imorgon sätter vi igång med det sista på vardagsrumsgolvet och efter denna helg ringer vi till vår mäklare för att meddela att vi nu ska sälja lägenheten. En process som vi hoppas ska bli riktigt bra!
För en gångs skull är det VI som är försäljarna och får följa budgivningen på ett annat sätt, så det ska bli riktigt kul och spännande. Snacka om fjärilar i magen!

Helgen som varit däremot, var allt annat än fjärilar i magen. Den var helt lugn och skön och vi hade jättekul tillsamman. Jag fick lära mig käka med pinnar på sushirestaurangen, lärde känna en ny vän när vi åt på Piazza Fiore och hon var hur gullig som helst. Sen har vi självklart gått omkring på stan där det stod ett par killar och tjejer lite varstans med skyltar "GRATIS KRAMAR"... hmmm .....

 

Ska snart tillbaka till dig Jocke!

Hur mår jag själv då? Jovars, ganska mycket just nu bara men jag mår definitivt bättre än för en vecka sen. Det kan gå lite upp och ner när jag inser att jag inte kan ta hand om andra hela tiden och tänka skallen ur mig totalt. Då sitter jag helt plötsligt en kväll på köksgolvet och bara stirrar och undrar vad det är som händer?!

Jag har försökt rensa så mycket jag kan genom att ha egentid och så har jag äntligen tagit tag i det viktigaste som jag brinner för - motion och träning i alla former! Har alltid kunnat göra det tidigare men jag har inte avsatt tid för det frivilligt, utan har gjort annat hela tiden. Nu är min träning minst lika viktig som mitt jobb eller att ha barnen hemma! Så är det - och den eller dom som INTE accepterar detta eller tycker att jag inte låter trovärdig kan dra åt H-vetet för jag kör helhjärtat, så det så! :-)

Även jag kan behöva känna stöd utav andra, för jag är ingen robot som man bara kan mata på skit och förlita sig på att jag ska ställa upp och klara allt och alla andra. Mig då? Fegge och barnen? Våra jobb och lägenheten? Våra vänner? .....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0