Labyrinth & Piano

2009-09-01 @ 10:33:35
2009-09-01 @ 10:33:35

Igår när jag hade tryckt i mig smärtstillande, så utmanade jag tablettens förmågor genom att sitta med min iPhone och spela "Labyrinth";



Det är över tusen nivåer i detta spel och jag har småspelat i rent tidsfördriv i ett par veckor nu och har kommit lite mer än hälften av banorna. Kanske 550-650 banor klara? Jobbar hårt på den och tränar!
Igår ringde Tommie och ville skicka ett piano till tippen. NEJ, NEJ, NEJ sa jag och ställde absolut upp på att få bli dess nye ägare... men ett problem bara... vart ska vi ställa ett sånt piano?? Finns ingen plats nånstans i lägenheten (vi bor redan trångt) och inte en chans att jag ställer ett piano på vinden (ingen hiss i huset liksom) ELLER i källaren. No Way! Jag ska ha pianot i Linghem - och efter några minuter var det en deal! Jag får ha mitt piano i Anki och Rickards källare PLUS att dom INTE ska kasta Ekskåpet!

Det står nämligen ett ekskåp i deras källare som är fylld med diabilder och annat (eller det kanske inte är något annat där i förutom diabilderna?) och det ekskåpet köpte dom inte alls dyrt på en auktion - och jag har alltid varit smått förtjust i det skåpet! Varje gång jag går förbi det så kan jag inte låta bli att snegla och titta på det. Den är så fin på sitt eget sätt. Jag menar, det är inget WOW-skåp för någon annan, men JAG fastnade för dess stil och jag har sagt åt dom så sent som igår att dom absolut INTE får slänga det där skåpet för då blir jag superduperledsen!!

Ok, tillbaka till pianot, och jag får äntligen en anledning att lära mig och förstå noter och så har jag ett ställe jag kan sitta och plinka och plonka på (kanske när dom inte är hemma...) och lära mig spela på riktigt! Jag blir så lycklig! På lördag blir det av.

Nu blir det coffee!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0