Tokidioter på Elgiganten

2009-10-18 @ 23:34:19
2009-10-18 @ 23:34:19

Och det står jag för!
Tjejen som skulle hjälpa mig att välja rätt mini-PC talade om för mig att just den datorn jag ville ha var slut, men hon erbjöd mig att köpa demon (visningsexemplaret) för 300:- billigare. Jag tittade på demoexemplaret först men tackade snällt nej då det var repor på den och en massa äckliga avtryck etc.
Så, jag nämnde att jag hellre föredrog en ny, och valde en annan. Hon kollade i sin dator att den fanns inne på lager - och enligt vad hon kunde se så fanns det EN kvar. Jag talade om för henne att jag ville få 2 minuter extra att tänka på saken och hon sa att jag absolut kunde gå en sväng i butiken medans hon under tiden gick in på lagret för att dubbelchecka så att det fanns en sån dator kvar.
Hon kommer tillbaka efter en stund och jag säger glatt att jag tar den om den finns! Jag betalar i kassan, hämtar datorn vid Varuutlämningen och vad fan får jag se?
För det första var det en bruten förpackning, sen var sakerna slarvigt ilagda i kartongen och som grädde på moset så såg det ut som om någon gnidit sitt könsorgan över hela datorn OCH skärmen framförallt och dessutom var det repor lite här och där! På vissa ställen var det nästan grått på det svarta pga alla repor! JAG BLEV URSINNIG, och gick raka vägen in till tönten vid utlämningsdisken och frågade hur han tänkte när han lämnade ut den här till mig? Han visste inte hur han tänkte sa han och menade på att jag nog kommit överrens med försäljaren inne i butiken om denna skitvariant till dator - nej du, sa jag och krävde att få pengarna tillbaka. Inga problem där inte. Jag skulle bara tala med försäljaren också.

- Hej, hur gick det?
- Du det gick inte alls bra!
- ... nahe?...
- Datorn är ju använd!?

Hon tittar korkat på mig med antydan till att JAG är dum i huvet och har problem eller nåt...

- Men asså, du menar att den var bruten... ?
- Ja, inte bara det. Någon har kladdat ner hela datorn och gjort gud-vet-bara-vad med den så den är definitivt inte ny, och jag känner mig lurad!

Notera här att hon själv frågade försiktigt om förpackningen var bruten, vilket hon TROLIGTVIS redan visste då hon innan hade gått till lagret för att "kolla så att den verkligen fanns på lager" eller??

Alltså den här tjejen hade världens sämsta bemötande, talade till mig som om jag var inkompetent och skyllde ifrån sig! Där gick hon nog ganska långt över det röda strecket!! Inte nog med att hon betedde sig som en skit, utan hon kunde inte ens stå för sina misstag och att hon gjort fel! Alla är vi bara människor.
Hon började härja såsom; men nää JAG visste INTE att datorn var gammal och nej men det ska den INTE vara för då skulle den inte ligga på den hyllan som den låg på och blaha-blaha!

Jag tog mina pengar fort som !"#¤%&/ och ilsken som ett bi påpekade jag i kassan att jag skulle till SIBA - hahaha jag är elak tjaaala-la-la-la! Mycket riktigt slutade det med en toppenexpeditör och underbar service och bemötande! Fint fint! Här är min nya lovepryl;

 

 


LG x110


LOVE, PEACE AND UNDERSTANDING

p.s Jag är nu officiellt en datatorsk med bloggsjukan d.s


Kommentarer
Postat av: Anki

Uj Uj Uj så ARG du låter !!!!

Hoppas att du fått ur dej det arga nu.

Tur att du fick lite lugnande beröring igår kväll så du kunde sova.

Anki

2009-10-19 @ 21:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0