Mycket på gång

2009-10-06 @ 08:21:23
2009-10-06 @ 08:21:23

Idag händer allt på en gång känns det som! Tre otroligt viktiga saker som alla är livsavgörande, men vissa är däremot viktigare än andra. För det första ska jag ringa ett samtal om en timme till --- och berätta om ---- vilket är viktigast tycker jag! För det andra ska jag ringa upp --- och hoppas att han hunnit kolla igenom mina papper, för då kan jag ha fått ett jobb ;P hihihi Och så det tredje är att vi ska till banken och prata med dom om ett hus eller två som vi är intresserade av och mycket angelägna om att få vara med och buda på!
Om alla dom här sakerna går som vi vill att det ska göra - ja, då tutar vi och kör och sen finns ingen återvändo, hahaha skämt åsido.

Jag måste, bara måste säga att jag vaknade av att ha en låt som fastnat i huvudet från en dröm jag drömde imorse. Jag drömde att jag spelade på mitt piano i Linghem och sjöng på en urgammal låt av Hanson...

When you have no light to guide you, and no one who walks beside you
I will come to you, oh, I will come to you

When the night is dark and stormy, you won't have to reach out for me
I will come to you, oh, I will come to you

Sometimes when all your dreams may have seen better days
And you don't know how or why, but you've lost your way
Have no fear when your tears are fallin'
I will hear your spirit callin'
And I swear that I'll be there come what may...

... och så går det runt igen till refrängen. Varför sjöng jag och spelade just den här låten i min dröm? Knappt tänkt på den sen jag var tretton eller fjorton och så dyker den upp i drömmen och när jag vaknar upp, som om jag alltid kunnat texten klockrent utantill och aldrig glömt bort den...

Det finns nog en mening med allt här i livet - så ser jag på dagens tre stora resultat iallafall, det går som ödet vill!

Ta hand om varandra där ute för man vet aldrig vem som vänder dig ryggen till!


Kommentarer
Postat av: Ania

Det var inte igår man hörde den låten, men det är ju fin!

Puss

2009-10-06 @ 08:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0