Kobbs

2009-10-16 @ 13:22:35
2009-10-16 @ 13:22:35

Åh det är så gott med Kobbs gröna te. Mumma!
Sitter med en kopp nu och har ätit lunch precis - pasta med lax i ädelostsås. Superduperspruttdeluxegott!

Liam kommer hem idag och det känns alltid lika skönt, då känns det verkligen som om hela familjen är samlad! ;D Saknar honom jättemycket och vi kommer att ha sååå mysigt. mys mys mys

Nu måste jag bara tala om att jag är ganska glad över att ha hittat texten till reklamen om "Alkohol - testa dig på IQ" eller nåt... Jag har aldrig hört vad det är han sjunger för han sjunger så lågt och otydligt. Jag kanske fattade 3-4 ord och en mening nånstans i låten. Så jag googlade, såklart min favoritsysselsättning, och hittade texten. Alltså, låten heter Vila vid denna källa med text och musik av Carl Michael Bellman;


Vila vid denna källa,
Vår lilla frukost vi framställa:
Rött vin med pimpinella
Och en nyss skuten beckasin.
Klang kvad buteljer, Ulla!
I våra korgar överstfulla,
Tömda i gräset rulla,
Och känn vad ångan dunstar fin,
Ditt middagsvin
Sku vi ur krusen hälla,
Med glättig min.
Vila vid denna källa,
Hör våra valthorns klang Cousine

Inte mycket man förstår kanske men då vet jag iallafall VAD han sjunger.

peace, love and understanding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0