37+0

2009-05-07 @ 14:53:21
2009-05-07 @ 14:53:21
Går in i vecka 38 nu, och det känns konstigt. Att den långa väntetiden snart är över =) Jag kommer så väl ihåg hur det kändes som en evighet innan man skulle komma dit man är idag, och så har man knappt hängt med själv dom senaste 20 veckorna känns det som. För jag minns jätteväl när vi hade gått halvvägs in i graviditeten och gick in i omkring vecka tjugo och tänkte att det var minst lika lång tid kvar så man behövde liksom inte stressa med något och man kunde bara ta det lugnt...
Idag fick jag träffa en ny barnmorska som skulle "kontrollera" oss (mig och bebis) då vår ordinarie var på kurs denna vecka - och hon var väldigt snäll, lyhörd och riktigt noggrann! Det blev urinprov (ingen äggvita), blodprov (ingen järnbrist), lyssna på bebisens hjärtljud (ca 146), kolla blodtrycket (lite lågt), hur ligger bebisen? Jo, han ligger rätt och riktigt med huvudet nedåt - och han hade till och med fixerat sig nu! Han sitter benhårt fast, och långt ner skrattade barnmorskan...
Men för säkerhets skull rullade hon in apparaten för ultraljud, så jag fick se bebis idag! =D Och mycket riktigt såg jag huvudet, hur han snurrade och skruvade lite på sig, men låg där... jättespännande!
Åkte hemåt, med ett enormt leende och kände mig superhungrig så jag åkte hem och åt pasta carbonara och firade för mig själv genom att äta en enorm bit "mangobomb" och läsa aftonbladet i lugn och ro.
F ringde mitt i läsandet (gööör inget!) så det blev ett långt och roligt samtal med älskling också - saknar honom JÄMT när han är borta och jobbar. Men det är en skön känsla också - att sakna någon så man känner sig larvig inombords, och sen blir man alldeles krampaktigt kramig när han kommer hem. Som en nallebjörn man glömde någonstans och fått tillbaka vid dörren! Hahaha...
För ett tag sen deltog jag i en tävling som fanns på minbebis.com i hopp om att vinna! Priset var inte mindre än prylar eller kläder från Lundmyr of Sweden! Jag ääälskar deras kollektion "classic" (finns "tattoo" och "star" också men de är inte lika häftiga tycker jag) men dock är dom lite för dyra för plånboken... Det visade sig att jag var en av dom tio lyckliga vinnarna och fick plocka ut kläder/prylar från Lundmyr of Sweden's hemsida värt 500:-! TUR bara att jag inte shoppat dessa tidigare för det var inte långt ifrån... Detta har jag plockat ut;

Svart sovpåse, med tryck "Handle with care - FRAGILE - thank you"
Vit body, med tryck "Pytteliten" (alltså inte som på bilden)
Vita byxor, ursköna!

Sen har jag självklart kombinerat så dessa plagg matchar med nappar och sockar som finns till, men dom har jag köpt på Babyproffsen (hade bara råd med ett par strumpor och ett kit nappar då, hahaha)

Fast med texten "Pytteliten"


2-pack såna här...

Så nu är Alexander SMÅTT bortskämd redan. Blir inget förrens moppen på hans femtonårsdag! Skämt åsido... Jag kom på nu att jag inte bloggat upp någon bild på nya bilbarnstolen till bebis heller! En jättefin Akta Graco som vi också köpte på Babyproffsen. Fick den billigare då det var den sista på lagret.
Hittade denna bild på akta.com - och i samma färg, brunt och rött. Jättefräsch!

Akta Graco Logico 0-9 månader

På tal om bilbarnstolar så är det dags att införskaffa en ny åt Liutt också =) Det vet han redan om då han var med oss sist och kollade ut vad som fanns. Vi hittade en stol, men det är tänkt att vi ska köpa den om 2-3 veckor då ekonomin godkänner köpet också hihihi... Min lilla ska bli stor - svårt att förstå att han fyller fem i sommar! Det går bara inte in i skallen på mig. Han kommer alltid vara min lilla grabb. Min lilla korv, som jag kallade honom från första dagen på BB då... för fem år sen. Och så ska man snart få ett litet kolasnöre till, hahaha... underbart!

Enormt mycket kärlek till mina pojkar - och självklart resten av familjen också =)
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0