Wow!

2009-03-01 @ 19:13:23
2009-03-01 @ 19:13:23
Vilket lyft vårt vardagsrum har fått! Underbart vackert, så snyggt!
F och hans pappa har jobbar halva dan med detta, och så har vi hunnit fika emellanåt också - trevligt.
Den kära blivande farmor'n var också nyfiken, så hon fick också fika - hehe.


Såhär ser tapeten ut. "Nyans kaktus 965" Coop för 199:-/rullen


Här har det påbörjats ...


F och blivande farfar jobbar på med mönsteranpassningen ...


Klart - väldigt mycket lotus haha.

Ja, nu är det inte mycket kvar vad gäller vardagsrum, lilla rummet och sovrummet. Sen är det däremot typ resten av lägenheten men det är inte akut. Som tur är så var ju köket och badrummet relativt nytt när vi flyttade in så i dom rummen kan man bara finjustera lite i efterhand. Inget akut som sagt. Men F's mål är att hinna med dessa tre rummen tills Alexander har kommit till världen =)


En underbart mysig Anki på besök (hon tog även med sig nybakade bullar) guuud så gott!

Jag måste bara berätta om hur fantastiskt det var i onsdags på min sminkkurs. I julas fick jag ett presentkort på 495:- av F att utnyttja på Make Up Store - alltså, en privat sminkkurs (ca 1 h) och sen fick jag plocka ut valfria produkter till ett värde av 495 spänn.
Först kommer man dit och är helt osminkad såklart, får sätta sig i en hög stol med en spegel framför mig, luta sig tillbaka och bara njuta. Tjejen som tog hand om mig var suverän och hade helt magiska händer och produkter! Det är A och O att ha ren och fräsch hy innan sminket ska på för bästa resultat. Hon smetade på den ena krämen efter den andra och INNAN själva sminket så hade hon kletat in mig i sju olika produkter!
Men så ofattbart svalkande och skönt det var - så jag plockade ut de två första produkterna som hon använde på mig(som egentligen är viktigast inom rengöring och återfukt) och så fick jag den tredje produkten på köpet i ett "prova-på" format så jag skulle klara mig ett tag iallafall enligt henne.


Till höger, i rosa, står "Sensitive Foam Cleanser" 175:-

"En fräsch melondoftande skumrengöring som med hjälp av mikrobubblor avlägsnar makeup och rengör huden på djupet. Används med bästa resultat tillsammans med Cleansing Towel. Innehåller naturliga, vårdande ämnen, passar normal till kombinerad hy (ej känslig hy).

Nyckelingrediens:

Allantoin: (Vallörtsrot) verkar läkande och ger huden klarhet. Binder och bibehåller fukt i huden.

Aloe Vera: Stimulerar cellproduktion, skyddar, lugnar och är läkande

(antioxidant).

Ricinolja: (Castor oil) Ricinolja: Skyddar mot väder, vind och uttorkning, fuktighetsbevarande."

Till vänster, i brunt, står "Face Cool Balm" 235:-

"Detta milda ansiktsvatten är mycket läkande och lugnade, motverkar rodnader och är avsvällande. Passar alla hudtyper, men används med fördel på "arg" hud som behöver något mycket milt och läkande.

Nyckelingrediens:

Hamaelis Virginia Witch Hazel (Trollhassel): Starkt sammandragande, läkande, inflammation- och infektionshämmande.

Kamomill: Återfuktande, lugnande och avsvällande. Används ofta för att behandla känslig hy."


När jag ändå är igång och rekommenderar, så vill jag varmt rekommendera Face Stockholm's "Botanical Cleanser" som innehåller små små korn i den gröna sörjan (vet inte vad man kan kalla det haha) och rengör huden på ett skönt sätt. Bort med döda hudceller - 1 gång varannan vecka är att rekommendera vid användning. Kostar ca 300 spänn.

Snacka om hudvård till tusen här! Det låter ju inte klokt det här men jag är så beroende av mycket bra och godkända hudvärdsprodukter - främst ansiktet, då jag de senaste åren har drabbats av acneproblem. Inte små finnar och en eller två röda blemmor i pannan ... här är det totalinvasion!
Det började väl för ca fyra år sedan pga vissa omständigheter, och sedan dess har dom självklart avtagit, men jag har ärr kvar i ansiktet och rödaktiga fläckar nästan över hela kinderna.
Men konstigt nog, inget på pannan, näsan och knappt har jag något på hakan.
Hursomhelst har jag fått en receptbelagt antibiotikasalva som har fungerat jättebra. Detta var förra året, men jag har inte kunnat fortsätta (efter ca 12 veckors behandling) då jag blev gravid och helst inte ska använda salvan pga att den produkten var en så pass ny variant att man inte hunnit testa den på gravida ännu och därför vill man ju inte heller ta den risken.
Jag använder mig av dessa produkter istället och rekommenderar alla att använda dessa för bästa resultat, med eller utan acneproblem!


Kommentarer
Postat av: Hana

Vad fint det vart! är det en fondvägg elr. blire så i hela vardagsrummet?

2009-03-01 @ 23:45:15
URL: http://hanap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0