Hej alla glada!

2009-03-27 @ 22:35:57
2009-03-27 @ 22:35:57
Tack Anki, för alla härliga kommentarer. Måste bara passa på att tacka för dom ;D Jättekul att läsa!
Här hemma har det inte hänt så mycket mer än att jag fått vara ensam fortfarande, hehe inte så farligt faktiskt. F har ju jobbat så inte för den delen ...
Han är så gullig och omtänksam när vi väl hinner ses hemma på kvällarna. Vi försöker hinna med avslappningsövningarna som vi fick från barnmorskan i tisdags. Vi testade alla övningarna tillsammans på tisdagskvällen, men sen har vi inte jobbat mer på dessa då jag märkte att jag inte alls hängde med på den biten där man skulle ha "kontroll över kroppen".
Man ska alltså andas lugnt och fokusera på partnerns massage/beröring - upprepa ett par gånger, och sen ska F tex. förflytta händerna från axlarna och ner till ryggen osv osv.
Så ska man hålla på, han ska massera benen och sen armar och sen ansiktet ... andningen var ju inga problem, och det var jättehärligt med massage - men det var svårt att fokusera på att "gå in i sig själv" och slappna av på det "andliga" planet. Eller hur man nu kan beskriva det. Vi får helt enkelt träna på det. Än finns det tid kvar ...
Ja då var man i vecka 32 nu (31+2) och det känns ofattbart hur snabbt tiden går. Jag har inte ens hunnit bli irriterad över graviditeten, hur jobbigt det kan vara med svullna fötter, tung mage, ont i ryggen och benen ...
Ja, allt vad det innebär - men det kanske kommer? Har iallafall inte hunnit bli så uttråkad riktigt än på att vara gravid. Men jag skulle gissa på att det kommer om ungefär fyra veckor?
Förresten är det inte långt kvar till valborg och sommartid och allt vad våren innebär. Påsken kommer härnäst.
Imorgon är det Earth Hour och då ska allt vara släckt här hemma mellan 20:30-21:30. Är du med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0