Handtag i E-tuna =D

2009-03-03 @ 13:43:56
2009-03-03 @ 13:43:56
Igår röjde vi fönstren, tvättade dom, slipade fönsterkarmarna och spacklade lite här och var. Vi fick för oss att byta fönsterhandtag och började googla efter billiga handtag - resultatet blev dyrt. Inte för oss utan på googlandet. Dom billigaste handtagen var skitfula och tråkiga (blanka dessutom) och kostade 89:-/st. Vi tänkte oss fyra handtag, alltså endast till vardagsrummet och det skulle ha kostat oss ca 1200:- ... FÖR 4 HANDTAG, dvs i aluminium och lite snyggare!
Så, vi kollade blocket i ren chansning - och hittade skitsnygga NYA fönsterhandtag i aluminium! Dom ligger i snitt på 250-550:-/st, men den här tjejen sålde samtliga 12 stycken (!!) för 300:-!! Skitbilligt tänkte vi och åkte dit!
Jag menar, inklusive 300:- i bensin, så har vi lagt ut ca 600 spänn för 12 nya snygga handtag ... asvettigt!


Dom gamla fula fönsterhandtagen från 60-talet ... eller 70-talet.


Så dom nya och snygga i aluminium. Bästa klippet hittills haha!

Det enda tråkiga var ändå vädret på hemvägen från Eskilstuna. Hemma småregnade det och snön hade nästan försvunnit helt när vi lämnade Linköping. Helt okej tänkte vi, men redan i Norrköping kom snön. Ju längre uppåt i landet vi kom desto större snöbollar föll det från himlen. Stora som bomullsbollar var dom i E-tuna! Usch.
Vädret blev värre, rena stormen tyckte jag PLUS att det hade hunnit bli mörkt ute när vi åkte därifrån. Hemskt värre tyckte vi, men min karl han är sååå duktig på att köra bil och han är så försiktig när det blir sånt oväder. Måste pussa honom på pannan för det!
Annat min karl kan göra är köttbullar! Jo, det är sant - han är världsbäst på det. Dom blir så jävla goda (och hela!) så det fick bli dagens lunch.


Husets köttbullar! Mmmm ...


Titta så söt han är! Min älskade karl =P *puss*

Nej om man skulle ta och måla fönstrena en andra omgång. Det räcker nämligen inte med ett lager. Vi kör med samma som till dörrkarmarna - Vit Blank 70 från Beckers på Coop för 189:-, suverän som fan!
Haha, just nu rullar "Black Jack" på TV'n ... den var längesen man såg och den är ganska rolig. Dom flesta filmerna med Colin Nutley och Helena Bergström är ju bara för bra. En av favoriterna som ligger jäkligt högt uppe är ju ändå Änglagård (både 1an och 2an) och sen tänker jag på "Livet är en schlager" och "Heartbreak Hotel" samt "Angel" där hon är så himla duktig i sina roller! Skitkul.
Nu har köttisarna lagt sig till rätta i min stora mage - nu tackar jag för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0