Godmorgon

2009-03-15 @ 10:15:16
2009-03-15 @ 10:15:16

Jag får börja med att gratulera Malena Ehrnman och hennes underbara låt "La Voix" som vann i melodifestivalen igår kväll. Jag hoppades på henne - bland annat. Det var ju så många bidrag som var bra, tror inte det fanns någon låt som var riktigt usel.
Tidigare igår så var mamma och syster på besök och åt lunch med oss! Det blev vitlöksspäckad kotlettrad, kokt potatis, hemmagjord brunsås och grönsallad. Måste ju skryta med att såsen ÄR HEMMAGJORD - haha.
Därefter fikade vi massor! Det fanns nog fem olika bullar på våra fat, hehe, men det var det värt ...
Omkring klockan tre på eftermiddagen åkte vi till Cosmic i stan för att se matchen mellan Skellefteå och LHC, tyvärr blev det förlust för oss. Men såna är ju spelets regler, nån vinner och nån förlorar.
Kul förresten att träffa Emelie som jobbar på Cosmic! Hon tog varmt emot oss och gav oss en superbra plats längst fram, framför en jättestor projektor. Härligt!


Jag lagar köttfärspaj och älskling agerar fotograf.


Sen blev köttfärspajen klar ;D Receptet hittar du här:
http://www.recepten.se/recept/koettfaerspaj.html

Jättegott! Jag kan rekommendera den. Sen skulle vi ju iväg och F fortsatte fotografera allt möjligt här hemma, haha. Jag skulle ta på mig skorna, men det går inte lika smidigt nu längre. Tyvärr har vi ingen pall eller liknande i hallen så man kan sitta ner och ta på sig skorna. Jag skulle envist ha på mig mina stövlar än mina sportskor - och då blev det genast mer jobb. Jag har svårt med att böja mig framåt och ta i liksom ...


Denna är snygg! Försöker få på mig ytterkläder på golvet och F fotograferar mig när jag blir mer och mer irriterad.


Jag får en kort skrattattack, varpå F skrattar åt mig och då kastar jag en sko mot honom - haha kan ni se?
(Han klarar sig för jag träffar aldrig!) Det slutade med ett enormt gapskratt.

Jag fick hjälp och fick på mig skorna till slut! Vi skulle promenera in till stan och köpa järntabletter på apoteket, då vår barnmorska starkt rekommenderat det ...
Svängde förbi Face Sthlm och köpte "sminkkuddar" också när vi ändå höll på.
Nu kommer några bilder på oss när vi väntar på att matchen ska börja på Cosmic. Jättemysigt!




Idag är vi bortbjudna på lunch med svärföräldrarna och F's bror med respektive. Vi ska hämta upp bror och hans tjejja omkring halv tolv (om en timme snart!) och så ska vi äta strax efter tolv.
Alltid trevligt att äta lunch/middag i större sällskap. Senare ikväll ska jag träffa älskade Kim! Hon jobbar i en leksaksbutik på Ikano-huset och hade träffat Liam när han var inne och kollade leksaker! Som vanligt, när Kim träffar Liam på jobbet, så fick han välja ut leksaker som hon köper åt honom till ett mycket billigare pris (typ personalpris eller nåt) och hon hade talat om för lill-gubben att han skulle få leksakerna av mamma sen.
Alltså ska vi träffas efter klockan fem ikväll så hon kan leverera leksakerna Liam har plockat ut! Hahaha vi vet inte ens VAD hon har köpt åt honom - det ska bli spännande att se!
Oj, så skoj! Avslutar för nu, får se om jag summerar kvällen senare eller en annan dag ... kanske aldrig!
Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0