Falukorvstår

2009-03-17 @ 22:15:06
2009-03-17 @ 22:15:06
Ja, så nu sitter jag här med svullna fötter - har bakat bullar i två timmar och grejjat med lägenheten. F har i och för sig gjort grovarbetet med lister och sånt, men att bara gå omkring här hemma och göra småsaker tär på mina stackars små tår haha.



Sovrummet är tömt och i nuläget är listerna därifrån borttagna - imorgon blir det att få bort så mycket som möjligt av strukturen på tapeterna genom att skrapa och slipa lite här och där. Sen ska det målas i taket och dörrkarmen två gånger innan vi sätter upp tapeterna. Allra sist tar vi och lägger golvet, sen får vi ta lister och måla fönstrena vid ett senare tillfälle. Kanske nästa vecka eller till och med veckan efter det!


Exempel på hur fläckarna ser ut i parketten i sovrummet just nu.
Detta går inte att skrubba bort.



Tapeten ... borta!


Här är listerna ditsatta i lilla rummet! Jättesnyggt!


Vardagsrummet agerar tillfällig garderob/förråd i 2 dagar till ...

Imorgon blir det lagom roligt. Ja, iallafall mellan 8:45 och en timme framåt då jag ska till tandläkaren och rensa munnen. Det blir en billig nota - usch! Som tur är fick jag veta vad det skulle hamna på för två månader sen, så jag har hunnit få ihop pengarna till morgondagens besök.
Vill man bli fin ...



Kommentarer
Postat av: Ania

Vad ni styr och ställer! :)

Duktiga ni är.

Ska bli spännande och se när det är klart :D

Kram till dig och bebbe!!

2009-03-19 @ 20:01:14
URL: http://ania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0