Ett (list)igt jobb i Linghem ...

2009-03-05 @ 18:43:54
2009-03-05 @ 18:43:54
Det var faktiskt F som kom på den rubriken, haha.
Imorse gick jag upp omkring 9.00, gjorde mig iordning,och kollade på nyhetsmorgon samtidigt som jag åt frukost - det samma gamla vanliga alltså. 45 minuter senare visade min karl levnadstecken och satte sig hos mig i soffan med en SEN frukost! Efter ett tag iallafall, så kom vi iväg - först till F's jobb och lämna grejjer, sen till Coop och köpa mera lackfärg, sen posta ett viktigt brev samt ta ut pengar INNAN vi kom fram till Linghem.
Himla spring kan man tycka men tar man allt på vägen så blir det bra till slut.
Just det! Handla skulle vi göra också. Mat alltså, men det fick vi ta nu på eftermiddagen, efter målningen.
Titt så bra det blev!


"Sötast i stan" målar i källaren. Någon som känner igen sig?


Allmogelisterna är målade en andra gång.




Var bara tvungen att även lägga upp en bild på bänkskivan vi ska ha till
baren. Dock obehandlad men det löser sig det med!

Nu ska vi laga god och enkel middag - korvgryta! Hur enkel och god som helst, och så bara spagetti till.
Tärnad falukorv, hackad lök, grädde, ketchup, salt o peppar.
Fräs lök och korv i stekpannan.
Häll i grädden. Tillsätt ketchup och kryddor efter färg och smak.
Koka upp 2-3 minuter - klart! Serveras självklart med pasta ... (kanske med ris)

Nu blev jag mer hungrig!

Kommentarer
Postat av: svärmor

Hej Kamila!

Vad duktiga ni är!!!!!!

Bloggen är ju hur proffsig som helst.

Nu ska vi snart sova så vi får önska er en riktigt GOD NATT!

Kram till er båda Anki



2009-03-05 @ 21:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0