Dåliga nätter, dåliga dagar

2009-03-31 @ 11:40:15
2009-03-31 @ 11:40:15
Inatt har jag sovit uruselt! Samma dilemma som igår natt.
Jag har börjat vakna varenda timme under natten när jag VÄL har LYCKATS somna! Det börjar alltså med att jag inte kan somna för jag får ont i sidorna hur jag än ligger! Ligger jag sen för länge på en sida, måste jag byta sida och sen har jag ont i båda sidorna jättelänge. Jag kan liksom inte heller ligga på rygg, för att "avlasta" sidorna lite - för då får jag ingen luft! Jag kan inte andas efter ett par sekunder pga tyngden som pressas.
Så, jag MÅSTE försöka somna sittandes med en himla massa kuddar omkring och under mig. Efter ungefär en timme inatt, lyckades jag somna halvliggandes. Sen vaknar jag ju varje timme till följd av detta för att jag har ont i ryggen och i sidan! Jag gav upp 04:09 imorse och gick upp för att gå på toa, dricka vatten, kolla på klockan igen och så gick jag fram och tillbaka i ren frustration här hemma över att jag inte kan somna om!
Jag hade ett innebördeskrig, och efter 40 minuter ungefär, somnade jag om - SITTANDES!
Samma problem uppstod igår natt och jag hoppades att jag verkligen inte skulle behöva ha det sådär igen - tills det självklart blev så iallafall inatt! Usch, jag vet inte vad jag ska göra!
Som pricken över i:et vågar jag inte äta nåt rejält (även fast jag känner för det) efter klockan 17:00 eller 18:00 - för då är det mycket troligt att jag får halsbränna. Och vi snackar inte om nån liten halsbränna! Under dessa sista UNDERBARA (inte) nätterna, har halsbrännan varit EN av orsakerna till att jag vaknat hela jäkla tiden och dom har gjort så ont att jag flugit upp ur sängen för att undvika kräkningar!
Då kommer vi till problemlösaren för halsbränna som ligger i mitt medicinskåp - Gaviscon.
Ja, jag har tabletter mot halsbränna! Men varför tar jag då inte dom?? Jo, för jag MÅSTE käka järntabletter varenda dag - och till följd av DET så får jag INTE äta andra mediciner/tabletter som tex. ska motverka halsbränna etc.
Så om man prioriterar - så vinner absolut järntabletterna, eftersom det är ett viktigt mineralintag för mig och bebisen ... jämfört med Gaviscon.
Jag står inte ut med en sömnlös natt till! Imorgon ska vi (Liam också) till barnmorskan och jag måste få en lösning på detta snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0