Allt i sin ordning.

2009-03-10 @ 20:04:18
2009-03-10 @ 20:04:18
Nu har jag ordnat med det ena och det andra. Det är mycket med telefonsamtal, internet ... ja allt möjligt som man behöver fixa och grejja när man blivit arbetslös och snart ska vara mammaledig - fy så skoj.
Jag har hunnit med en riktigt lång dusch iallafall, och det är bra, för jag frös nåt så förbannat i eftermiddags. Vet inte varför, det bara blev kallt om magen och fötterna o så ...
Jag saknar verkligen ett badkar just nu. Jag har klarat mig alldeles utmärkt med en dusch, men när ryggen gör ont eller hela kroppen värker så hade det suttit bra med ett badkar. Vilken sinnesstämning man kan få av att tänka på bubblor, musik och doftljus i badrummet. Jättehärligt!



Ett annat problem som har förvärrats är halsbränna och sura uppstötningar. Jag har provat två olika äckliga tuggtabletter men nu har till och med dom slutat verka.
Ibland glömmer jag bort att man ska undvika stark mat/kryddor, läsk och inte äta typ en normalstor portion. Utan man ska äta lite i taget numera har man hört.
Så tar man en normal portion god potatisgratäng med lövbiff och coca cola för en gångs skull (har aldrig varit förtjust i läsk) och tycker att det nog skulle smaka gott ... men icke!
Efter tre klunkar och ett par tuggor kommer man på i efterhand att man skulle ha tagit ett glas vatten och typ inte kryddat med nånting alls på köttet.
Nu får man lida till och från halva nätterna också, och då äter jag inte alls för sent - som igår åt kväll åt vi middag 18:30 och jag gick och la mig omkring 00:30, men hade fortfarande berg-och dalbana i matstrupen.
Usch för halsbränna!



Ojojoj vad Alexander lever loppan i magen!
Han väger ju ca 1,6 kg nu och är 27 cm lång från huvud till stjärt. Stor kille!
Åh vad vi längtar tills han kommer ut till oss. Från och med på torsdag så är det ju bara tio veckor kvar. Det går ju så fort också, jag kommer så väl ihåg när vi satt hos barnmorskan första gången och hon berättade att vi var i vecka 11+4. Det går så fort, så fort ...
Härligt med grabbar, hehe. Jag trivs så bra kring snygga och stiliga karlar så mig gör det inget brukar jag säga - haha.
"What can I say - it's my destiny"

Någonting riktigt spännande mitt i allt är att vi har blivit bjudna på bröllop lördagen den 30e maj. Bara det att Alexander beräknas komma den 27e maj. Det kan man kalla spännande.
Vi fick ringa idag till den gästansvarige och tacka ja ... dvs. om vi inte fått barn den veckan! Jag tror faktiskt att vi fick lov att ringa framöver i maj hehe. Inga problem.
På tal om bröllop så har jag ÄNTLIGEN hittatmin drömklänning, ja alltså till mitt eget bröllop =D



Helt underbar, underbar, underbar ...

Det stod dock mellan brudklänningen ovan och denna:




Dom är ju ganska lika i modellen - ja, ni fattar iallafall vilken modell och typ av klänning som jag fallit för. Men just dom här två så var det svårt. Den senare var ju så fin med det rosa bandet och korsettliknande överdel.
Men jag tror till 98% att jag skulle välja den första.
Det blir ju så petigt tycker jag, med accessoarer och detaljer när man ska gifta sig. Jag tycker ju det är så fint med en "prinsesskrona" (som Liam kallar det) hihi.
Liam tycker att vi ska gifta oss i "slottet" som han säger (alltså domkyrkan då ...) "Men mamma, då får ni gifta er högst upp i det där tornet" (säger han och pekar högst upp på domkyrkan när vi åker förbi) "Men då måste jag vara med! Ni får inte gifta er utan mig, mamma" - haha. Klart att vi inte ska lilla gubben. Du är ju nästan huvudpersonen ;) Brukar jag säga då.

Nu ska jag titta på "Den rätte för Rosing"!

Kommentarer
Postat av: Hana

åda klänningarna var snygga men den första var snyggast och den skulle passa dig bäst :D Kram Kram

2009-03-12 @ 13:49:22
URL: http://hanap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0