Muskelinflammation?

2009-08-31 @ 08:28:07
2009-08-31 @ 08:28:07
Igår när vi precis skulle käka middag fick jag plötsligt ont i vänster skuldra och det strålade ner längst med hela vänstra ryggsidan. Inte gjort någonting eller ansträngt mig ovanligt mycket. Däremot bär jag mycket på Sander och det kan ju ha någon bidragande orsak, men jag kan inte förstå hur det kom så plötsligt och det gör skitont!

Enligt sjukvårdsrådgivningen skulle jag ta 2 Panodil och 1 Ipren och det gjorde jag. Efter två timmar började jag må skitilla - precis som ett graviditetsillamående gånger 500! Jag hade då precis tagit en jättevarm dusch för att lindra smärtan lite extra, men hade ändå lika ont. Hade svårt att hitta en sovställning inatt men lyckades somna iallafall. Vaknade halv sju imorse och matade lillkillen - har fortfarande ont i ryggen och känner mig halvt invalid!

Har väntat på att klockan ska bli 8:00 så vårdcentralens telefonlinjer öppnar, och dom ringer upp om en halvtimme så vi får se om man får hjälp av dom istället för såhär kan man inte ha det när man är ensam hemma om dagarna med barn.
Så förmodligen är det en muskel som är inflammerad eller en talgkörtel som svullnat? Tommies läkare trodde det iallafall och tyckte jag skulle avvakta ett par dagar, annars skulle han kolla mig. men jag kan inte vänta ett par dagar till när jag har konstant ont i ryggen! Får se när vårdcentralen ringer upp mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0