Morgon

2009-08-29 @ 08:47:41
2009-08-29 @ 08:47:41
Alla barnen sover, haha. Fegge och Sander ligger bredvid varandra och sover så gott - själv dricker jag morgonkaffet och bloggar. Igår gick vi och la oss tidigt - strax efter 22-tiden nångång. Trötta båda två som bara den! Såg på nyheterna innan och det är ju helt sjukt det där om flickan som kommit tillbaka efter 18 år!

'På torsdagen kom nyheten att 29-årige Jayce Lee Dugard hade klivit in på polisstationen i den lilla staden Antioch. Då hade hon varit försvunnen i elva år.

Människorov
Kort därefter greps sexbrottslingen Philip Garrido och hans fru Nancy Garrido som misstänkta för bland annat människorov.
Under perioden i fångenskap födde Dugard två barn åt Phillip Garrido.
– Inget av de två barnen har någonsin gått till vare sig skolan eller läkaren. De hölls helt isolerade, som i ett fångläger, säger Fred Kollar, vid polisen i El Dorado-distriktet.


"Vidrig sak"
På fredagen talade Garrido ut inifrån häktet.
– Ni kommer att bli verkligt imponerade när ni får höra min berättelse. Det var en vidrig sak som hände mig i början, men jag ändrade på mitt lev helt och hållet. För att förstå vad som hänt måste ni ha varit där, säger Garrido.

"Vänta bara"
– Ni kommer att få höra den starkaste av berättelser från vittnena och offren … vänta bara. Om ni bara tar ett steg i taget, kommer ni att trilla baklänges och i slutändan förstå att ni har funnit den starkaste och mest hjärtevärmande av historier, fortsätter Garrido.
Människor i Garridos närhet uppger, enligt KCRA3, att han under de senaste åren blivit mer och mer fanatisk kring sin religiösa tro.'

//TV4 och Nyhetskanalen.se

Först uppdagar sig allt kring Fritzl, ja ni vet väl den historien - sen poppar det upp: den ena idioten efter den andra som tillfångatagit/kidnappat någon och sen hållt personen isolerad i flera, flera år! Det har ju förekommit i olika länder och hos dom mest otippade människorna (ibland). Och i det här fallet så försöker Garrido försköna sin historia och påstå att det ligger något vackert eller oskyldigt bakom den här händelsen??

Jo jag besparar mig att tro på såna människor - usch, räcker inte ens till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0