Kaffe

2009-08-26 @ 10:59:15
2009-08-26 @ 10:59:15
är otroligt gott på morgonen! Ville bara få det sagt också.

Träffen gick bra igår och det var spännande att få träffa allas bebisar =) Dom var så söta allihopa, men när en började grina... ja, man kan ju säga att det var som ringar på vatten! Alexander fick syn på Theo som satt bredvid oss, och han hade väl aldrig sett någon annan bebis så han blev helt stum och dom bara blängde på varandra hahaha. Så fort han hörde någon annan bebis gråta blev han själv tyst däremot... förmodligen undrade han vem det var som härmade honom. Ja, det var hans första klassträff då! Skulle man kunna säga, hehehe.

Höjdpunkten var väl när jag höll upp Alexander mot Theo så dom fick se varandra på nära håll, och det första vår unge gör är att rapa honom två rejäla gånger rakt i ansiktet för att sedan lägga världens största spya... Jag lovar att handdukarna gick åt igår hos oss alla! Ett annat par råkade doppa din tepåse i deras sista dregellapp, en annan mamma fick kräks över sitt linne (och innanför) och så hälften av gruppen som knappt kunde sitta ner med sina barn för dom måste STÅ upp för att få tyst på dom... dock tillhörde inte vi den gruppen.

Imorse glömde jag helt bort att jag hade behövt bilen till Mamma-jympan på Friskis klockan 10:00. Fegge frågade mig igår ifall jag behövde bilen idag och jag tyckte väl inte det... Men kom på 7:15 att jag hade planerat åka dit. Skitsamma, bättre minne nästa onsdag!
Igår skulle jag springa ett par varv eller fem i skogen, men jag mådde inte alls bra i huvet efter dagens bestyr. Detta händer aldrig annars, att jag får skallebang trots kaffe och två Panodil. Det ville inte riktigt ge med sig, så jag låg i soffan och tyckte synd om mig själv hela kvällen. Klarade av att skriva adresser på kuverten som ska skickas iväg idag.

Tråkigt väder, men trots det så ska jag ta en promenad med barnvagnen till BVC och Öppna förskolan omkring 13-tiden i eftermiddag. Det är öppet för alla som har barn i åldrarna 0-5 år, så dom kan träffas och umgås, och så är det ju trevligt att träffa andra föräldrar också (även om jag är yngst och alla andra är 35+) så kan man prata strunt och dricka kaffe.
Fegge hämtar upp mig sen vid 14:30 och följer med mig till Kvinnohälsan. Han måste följa med mig när jag ska sätta in spiralen och ta cellprov och allt möjligt som jag ska utsättas för... Får se hur bra jag kommer må efteråt - men det är tur då att Älsklingen är med oss så han kan köra bil och hålla koll på mig.

Nu blir det en tredje kaffekopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0