Fotoateljén och föräldraträff

2009-08-25 @ 10:21:34
2009-08-25 @ 10:21:34

Idag kommer Fegge hem vid 12-tiden och äter lunch med oss, sen ska vi fotograferas ÄNTLIGEN - så familjen kommer med i Corren så småningom =) Sen ska vi till BVC, Öppna förskolan, för en "återföreningsträff" med alla som var med på föräldrakursen innan barnen kom. Nu ska vi få träffa de andras barn - (dock ingen lika söt som Alexander) hahaha, nejdå.

Efter allt ska jag nog ge mig ut och springa i Vallaskogen, man måste ju testa det också! Igår började det nya rullande schemat på friskis, så det är massa nya träningspass och instruktörer - jättekul och spännande! Jag testade Core igår och det är träning för bålen, alltså speciellt för mage och rygg (som gör så ont ibland) och det var riktigt tufft men väldigt bra! Ska nog köra det passet nästa vecka också, men tills dess behövs mer konditionsträning och ska köra joggning under veckan bland annat. Skööönt!!


I helgen ska jag och Fegge ut till Anias systers hus omkring Borensberg nånstans. MASPELÖSA tror jag till och med! Jo, så heter det nog... Hennes syster (Elin) är i Turkiet med sin man sedan tre veckor och Ania fick lov att ta hand om huset tills dess, hehe. Jo, så äntligen ska vi ta oss ut dit för att grilla och så ska jag få träffa Jakob för första gången! Det ska bli mest kul av allt. Måste ju få se vem hon har fastnat för ;D Han låter underbar, enligt Anias mening. Alexander fick sova hos farmor och farfar på lördagen och det tror jag dom tycker är mysigt!

Ungarna växer ju sååå himla fort! Jag hänger knappt med! Det pratade jag och Emelie om igår, över en kopp kaffe här hemma, och hon håller med mig fullt ut. Hon har ju också två små killar så hon förstår verkligen och vi kan byta erfarenheter och annat skojj med varandra eftersom vi lever ganska lika liv hon och jag. Inte nog med att vi båda nu är förlovade, har två små pojkar, gillar träning men också nåt glas öl lite då och då... utan vi ska gifta oss i maj nästa år också! Emelie och Stefan ska gifta sig den 15;e maj (dagen efter min 25-årsdag och troligtvis min möhippa) och jag och Fegge gifter oss den 22;a maj. Alltså veckan efter dom! Jag har ju möjlighet att fira min födelsedag och vara med på eventuell möhippa samt komma till hennes bröllop - men hon hade svårt att veta hur hon skulle lösa det. Om vi gifter oss helgen efter dom så är dom troligtvis bortresta på smekmånad! Jag försöker få dom att ta det lugnt och inte åka riktigt direkt, kanske efter vår helg? Heheh, försöka kan man ju alltid.

Undrar vart ungarna ska vara (på tal om bröllop) efter vigseln? Liam och Alexander ska ju självklart vara ringbärarna och vara med under själva ceremonin - men sen blir det inga barn på bröllopsfesten! Får lösa det... i värsta fall får dom ju vara med. Lite svårt med barnvakt med tanke på att alla vi känner (nästan) kommer att vara DÄR.

Nej nu ska jag göra mig i ordning medans jag kan! På med kläder, smink, dra borsten genom håret och sen förbereda pannkakssmeten till lunch! Sander somnade för en stund sen och Liam väntar också på kläder hahah!

Sköt om er, KRAM


Kommentarer
Postat av: I-L

Om inget oförutsett inträffar kan Liam vara här om du vill :)

2009-08-25 @ 22:05:55
URL: http://illi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0