På återseende ...

2009-04-01 @ 23:37:27
2009-04-01 @ 23:37:27

Kul att ha träffat dig igen, P.
Stötte ihop i butiken och nu har vi pratat om allt möjligt i en timme minst. Imorgon ska vi ses och också handla ihop, och fika såklart :D
Skönt att ha varandras nummer igen - det försvinner ju så lätt om man tappar bort mobilen. Ska nog ha alla nummer uppskrivna också, kommer jag på nu!
Idag klarade jag mig igenom första april galant tycker jag. Har varit hos barnmorskan och Liam var med såklart, underbart och roligt! Spännande som ... ja, jag vet inte vad!
Jaha, då kan jag starkt påstå att jag hittills gått upp 12 kg, och jag behöver inte käka Niferex längre då järnvärdena låg på 130 ungefär. Dom behövs inte säger hon!
Alexanders hjärta slår fint och han tumlar runt, dock är det trångt i magen nu - men han måste motionera för det!
Jag har bunkrat upp (enligt tips från barnmorskan) med kuddar i sängen, två Panodil, ett glas vatten och Gaviscon (3 tabletter tuggade för en kvart sen - det maximala intaget och BÖR hjälpa).
Alltså, har garderat mig mot halsbrännan eftersom jag nu inte tar Niferexen, ska låta det verka ordentligt (tio minuter kvar) och mot eventuell smärta i ryggen eller sidor pga ... ja, blodflödet, trycket och allt vad det heter och innebär - minns inte hur hon beskrev det, har vi panodilen och så för att förhoppningsvis SLIPPA käka panodilen och vakna i onödan har vi två kuddar under huvudet så man kommer upp lite - en kudde mellan benen när jag ska sova på sidan och så en kudde under magen som "stöd".
Ska hjälpa säger hon, annars får jag helt enkelt stå ut ... typ utan sömn. Nejdå, men det måste bli bättre iallafall.

Nu ska jag "sova".

(Imorgon ska jag dammsuga, laga mat, träffa P, träffa svärföräldrarna, handla mat - så jag ska försöka lägga upp lite bilder på mig och min älsklings dag tillsammans som vi haft efter barnmorskebesöket. Jag och Liam alltså. Ska försöka hinna, annars tar jag igen och bloggar upp bilderna en annan dag snart och bara skriver av mig tills dess att jag orkar igen - eller hinner.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0