Ensam igen

2009-04-29 @ 10:13:30
2009-04-29 @ 10:13:30
Ja, igår hade jag sällskap iallafall och gick runt på stan en stund. Vi kollade på leggings, tunikor och allt möjligt... Hon shoppade ganska bra där :D och jag fick bara svullna ben, fötter och händer! Det gör så fruktansvärt ont när man inte får sätta sig ner när fötterna känns som stora ballonger! Till slut blev det att välja mellan en lättare lunch eller fika, så jag valde att äta. Det blev tonfiskbaguette med fetaost och sallad. Smaskens! Därefter blev jag så sugen på kaffe så jag tog med henne hem till oss, kollade musik på datorn - och jag fick till slut mitt kaffe ändå! =)
Skjutsade hem henne sen och tyckte jag var smart som svängde av åt andra hållet hemåt (trodde jag skulle slippa den tryckande trafiken då alla åker hem omkring fyra från jobbet) men icke! Självklart var det bland annat vägarbeten just den vägen och trafiken stod still från rondellen vid T1 (Statoilmacken) och ända fram till den stora kyrkogården i stan - alltså ungefär 50 meter från hemmet. Kul.
Idag ska min älskling jobba häcken av sig och jag tycker så synd om honom. Förmodligen är jag den enda som tycker synd om honom också, för jag beundrar honom som kliver upp så himla tidigt varje morgon, tar cykeln in till jobbet, jobbar sina nio timmar PLUS att det blir extrajobb direkt efter det och han kommer hem omkring 8-9 ikväll. Han själv trivs ju med det han gör så han tycker inte det är SÅÅ jobbigt som jag kan tycka. Men visst känner han sig trötter i kroppen och så... jag ska nog ge honom lite massage när han kommit hem och fått ta en skön dusch. Det uppskattar man alltid när det värker lite i ryggen =)
Imorgon är det valborgsmässoafton och jag undrar fortfarande om jag ska se nån eld eller inte? Frustrerande att inte kunna bestämma sig. Det får lösa sig med tiden antar jag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0